سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای کوپلینگ های روتکس ROTEX

کوپلینگ روتکس یکی از محبوب ترین کوپلینگ های انعطاف پذیر الاستومری است. این کوپلینگ در طرح ها و ابعاد متفاوت تولید می شوند و در صنعت امروزی بسیار پرکاربرد است. کوپلینگ روتکس به صورت فشرده طراحی شده است و می تواند گشتاور های بالا را انتقال دهد و به لطف قطعه الاستومری بین دو هاب این کوپلینگ می تواند نیروهای ضربه ای را تحمل کند. کوپلینگ روتکس برای هر طیفی از ماشین آلات و کاربردهای صنعتی مناسب است و مانند کوپلینگ KB بسیار پرکاربرد است. اغلب برای کاربرد هایی که کوپلینگ KB تواند پاسخگویی ندارد از کوپلینگ روتکس استفاده می شود. کوپلینگ روتکس از سه قسمت که شامل دو هاب و یک قطعه الاستومری بین دو هاب می باشد، تشکیل شده است. تصویر قطعات کوپلینگ روتکس در زیر آورده شده است.

 

روتکس

 

قیمت کوپلینگ روتکس (rotex)

در تعیین قیمت کوپلینگ روتکس عوامل متعددی تاثیر گذارند که با توجه به این عوامل قیمت آن کم یا زیاد میشود. در ادامه برخی از عوامل مهم و ثابت تاثیر گذار بر قیمت کوپلینگ روتکس بیان شده است.

 

جنس بدنه و پوسته: جنس بدنه کوپلینگ مهم ترین عامل تاثیرگذار بر قیمت کوپلینگ است. کوپلینگ ها معمولا از دو جنس فولادی و چدنی ساخته میشوند. کوپلینگ های فولادی به دلیل مقاومت بالا، قیمت بالاتری هم دارند.

جنس بافر: یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت کوپلینگ های روتکس، جنس بافر و درجه سختی آن است. بافر کوپلینگ های روتکس معمولا از جنس پلی اورتان است؛ خوب است بدانید که چنس بافر با توجه به کاربرد انتخاب میشود.

کلیک کنید

 

ابعاد و اندازه کوپلینگ روتکس: معمولا کوپلینگ های روتکس هر چقدر که شفت های بزرگتری را به هم متصل کنند، ابعاد فیزیکی بزرگتری خواهند داشت و به همین نسبت قیمت بالاتری هم خواهند داشت.

گاهی ممکن است که تامین کنندگان کوپلینگ های روتکس با یک جنس مشخص،  قیمت متفاوتی از هم ارائه دهند و قیمت یکی بسیار پایین تر از دیگری باشد. بسیار دقت کنید زیرا بعضی از تامین کنندگان از متریال های نامناسب و روش غیر استاندارد در تولید و طراحی کوپلینگ های روتکس استفاده میکنند و به همین علت قیمت پایین تری نیز دارند.

 

خرید کوپلینگ روتکس

کوپلینگ های روتکس مانند دیگر کوپلینگ ها رایج نیستند که در هر زمان و مکان بتوان آن را پیدا کرد. خرید کوپلینگ روتکس کمی سخت تر از خرید دیگر کوپلینگ ها است و در اکثر مواقع برای خرید کوپلینگ روتکس باید آن را به تامین کننده سفارش داد. کالا صنعتی به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان دستگاه ها و قطعات صنعتی، سفارش ساخت و ارسال انواع کوپلینگ های روتکس را بر عهده میگیرد. همچنین شما میتوانید برای خرید، مشاور فنی و بازرگانی رایگان و استعلام قیمت کوپلینگ روتکس با کارشناسان کالا صنعتی در تماس باشید.

 

برای انتخاب و خرید کوپلینگ های خود ابتدا باید موارد متعددی از جمله دمای ایجاد شده، میزان انعطاف پذیری کوپلینگ، میزان گشتاور و ... را مورد بررسی قرار دهید و کوپلینگ متناسب با عملکرد خود را اتتخاب کنید.به طور کلی در مورد کوپلینگ های روتکس ROTEX، از آنجایی که این کوپلینگ ها دارای خواص متعدد و ویژگی‌های مناسب زیادی است می‌تواند در بسیار از کاربردها، مورد استفاده قرار گیرد و به همین علت یکی از محبوب‌ترین کوپلینگ ها است. شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت‌ها با کارشناسان ما تماس یگیرید و در صورت نیاز سؤالات خود را در میان بگذارید.

 

مشخصات فنی کوپلنگ روتکس

جنس کوپلینگ های روتکس ROTEX چدن است و در صورت درخواست تمامی قیمت‌های کوپلینگ ماشین کاری می‌شود. در میان دو هاب کوپلینگ یک رابط به نام اسپایدر کوپلینگ وجود دارد که جنس قسمت اسپایدر این کوپلینگ ها از پلی یورتان (TPU) است. پلی یورتان خواص متعددی از جمله غیر سمی بودن، عایق بندی مناسب، مقاومت مناسب در برابر خورندگی، انعطاف پذیری بالا و چسبندگی مناسب با انواع سطوح را دارد. به همین دلیل این قسمت کوپلینگ های روتکس ROTEX مقاوم در برابر ضربه و ساییدگی است و انعطاف پذیری بالایی نیز دارد. کوپلینگ های روتکس ROTEX اغلب برای محیط‌ های نفتی و روغنی، گرمسیر و شرجی مناسب هستند. علیرغم وزن کم و گشتاورهای جرمی اینرسی کوپلینگ های الاستومری روتکس ROTEX، آن‌ها قادر به انتقال گشتاورهای بالا هستند. کوپلینگ های شفت فشرده با طول عمر طولانی و ویژگی‌های عملکرد صدای تولید شده توسط ماشینکاری سرتاسری مشخص می‌شوند.

 

به لطف قسمت اسپایدر کوپلینگ بین هاب های کوپلینگ ارتعاشات کاهش می‌یابد. مواد اسپایدر مقاوم در برابر دمای بالا در درجات مختلف سختی است. کوپلینگ های روتکس ROTEX انعطاف پذیر پیچشی تقریباً در هر طیفی از ماشین آلات عمومی و مهندسی کارخانه استفاده می‌شود. از آنجایی که روتکس در بسیاری از کاربردها و شرایط نصب مختلف استفاده می‌شود، این سیستم کوپلینگ با انواع هاب موجود است. این انواع عمدتاً از این جهت متفاوت هستند که اتصالات مثبت یا درگیر اصطکاکی (بدون ضربه) را ارائه می‌دهند، اما موقعیت‌های نصب مانند، شفت دنده با گیربکس صنعتی مشابه است.