سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کوپلینگ میل پینی

کوپلینگ ها قطعاتی مکانیکی هستند که به منظور انتقال نیرو، دو شفت را به یکدیگر متصل می کنند. کوپلینگ ها در طرح ها و اشکال مختلفی تولید می شوند که یکی از پرمصرف ترین نوع کوپلینگ ها، کوپلینگ های انعطاف پذیر است. این نوع کوپلینگ ها اغلب برای انتقال گشتاور بین محرک و عنصر چرخان به کار می روند. به طور معمول این کوپلینگ ها جهت جبران ناهماهنگی ها و ناهمترازی ها استفاده نمی شوند و اغلب به منظور جلوگیری از انتقال حرارت و انتقال توان استفاده می شوند.

 

کوپلینگ میل پنی

 

قیمت کوپلینگ میل پینی (rupex)

قیمت کوپلینگ میل پینی به عوامل متعددی بستگی دارد که با توجه به این عوامل قیمت آن ارزان یا گران است. در ادامه برخی از عوامل مهم تاثیر گذاشت در قیمت کوپلینگ میل پینی بیان شده است.

 

جنس بدنه: جنس بدنه کوپلینگ را می توان گفت مهم ترین عامل تاثیر گذار در قیمت کوپلینگ میل پینی است. بدنه کوپلینگ ها می تواند از جنس فولاد یا چدن باشد که کوپلینگ های فولادی به دلیل مزایایی که دارند، گران تر از کوپلینگ های چدنی است.

جنس بافر: جنس بافر و درجه سختی آن در قیمت کوپلینگ میل پینی تاثیر زیادی دارد. بافر این کوپلینگ از جنس NBR یا پلی اورتان است. انتخاب جنس بافر بستگی به کاربرد دارد.

جنس پین: دیگر عامل تاثیر گذار در کوپلینگ میل پینی، جنس پین آن است. پین اکثر کوپلینگ ها از جنس MO40 است.

عوامل دیگر (ماشین کاری، متریال نامناسب و...): عامل مهم دیگری که بر قیمت کوپلینگ میل پینی تاثیر دارد نوع ماشین کاری است که به سازنده کوپلینگ برمیگردد. گاهی ممکن است با این مسئله مواجه شوید که دو تامین کننده کوپلینگ با یک جنس به شما معرفی می کنند ولی قیمت یکی بسیار کمتر از دیگری است. ماشین کاری و فرآیند ساخت در طول عمل و نحوه عملکرد کوپلینگ بسیار اهمیت دارد. بسیاری از سازند گان از روش های ماشین کاری و تولید غیر استاندارد استفاده می کنند. شرکت کالا صنعتی انواع کوپلینگ های میل پینی را با بهترین کیفیت به مشتریان خود ارائه می دهد. جهت اطلاع از قیمت کوپلینگ با کارشناسان فروش کالا صنعتی در تماس باشید.

خرید کوپلینگ میل پینی (rupex)

کوپلینگ میل پینی معمولاً به صورت سفارشی تولید می‌شود و در دسترس بودن آن به راحتی در بازار ممکن نیست. به دلیل نیاز به سفارشی سازی، خرید کوپلینگ میل پینی ممکن است کمی سخت باشد و نیازمند زمان و تعامل با تولیدکننده می‌باشد. در صورت نیاز به این نوع کوپلینگ، توصیه می‌شود با تولیدکنندگان معتبر و متخصص در این زمینه تماس بگیرید تا بتوانید نیازهای خود را برای سفارشی سازی کوپلینگ میل پینی خود بیان کنید.

شرکت کالا صنعتی به عنوان بزرگترین تامین کننده انواع لوازم صنعتی در ایران، سفارش ساخت انواع کوپلینگ های میل پینی را می پذیرد. همچنین شما می توانید برای دریافت مشاوره تخصصی رایگان با ارائه کاتالوگ برای خرید کوپلینگ میل پینی، با کارشناسان فروش کالا صنعتی تماس بگیرید.

 

مزایای کوپلینگ میل پینی

کوپلینگ های میل پینی یا هالوپین دارای مزایای متعددی هستند که در ادامه به مهم ترین مزایای این کوپلینگ ها اشاره خواهد شد.

 

این کوپلینگ ها توانایی تحمل بار بالایی دارند.

کوپلینگ میل پینی فولادی برای کاربردهایی با سرعت بالا بسیار مناسب هستند.

کوپلینگ هالوپین قابلیت اطمینان بالایی دارند.

نصب آسان

طول عمر طولانی (معمولا خرابی این کوپلینگ ها محدود به سایش بافر های آن است که با تعویض آن ها کوپلینگ مجدد به خوبی کار میکند).

کاربرد کوپلینگ میل پینی

کوپلینگ میل پینی با توجه به متریالی که از آن ساخته شده، سایز و ابعاد در کاربردهای متفاوتی مورد استفاده قرار میگیرند. این کوپلینگ ها در صنایع مختلفی مانند معدن و سیمان، تولید فولاد، تولید برق، نفت و گاز، آب و فاضلاب و ... مورد استفاده قرار میگیرند. برخی از انواع کاربرد کوپلینگ میل پینی در ادامه آورده شده است:

 

جرثقیل ها 

نوار نقاله ها   

دمنده ها 

میکسر ها  

ماشین آلات فرآوری سیمان

پمپ ها

خشک کن ها

هواکش صنعتی

و...

طراحی کوپلینگ میل پینی (rupex)

یک کوپلینگ میل پینی شامل دو هاب است که بر روی شفت های دو دستگاه نصب می شود. این دو هاب توسط پین های فولادی و بافرهای الاستومری به یکدیگر متصل شده اند. کوپلینگ میل پینی را می توان با قطعات جانبی مانند دیسک ترمز یا درام ترمز نیز نصب کرد. تا اندازه 360، پین و بافرهای کوپلینگ هالوپین در یک طرف نصب می شوند و از این سایز بالاتر، پین و بافر ها به شکل یک در میان قرار میگیرند.

 

طراحی کوپلینگ میل پنی

 

مواد سازنده کوپلینگ rupex

هاب ها: نوع RWN و RWB ساخته شده از چدن خاکستری، انواع RWS و RBS ساخته شده از فولاد

فلنج: انواع RFN، RFS ساخته شده از فولاد

پین: جنس فولاد 42CrMo4، سطح ماشین کاری شده

جنس بافر

مواددرجه سختیدمای کاری

NBR نوع استاندارد80ShoreA30- تا 80+ درجه سانتی گراد

NBR عایق الکتریکی80ShoreA30- تا 80+ درجه سانتی گراد

NBR نرم60ShoreA30- تا 80+ درجه سانتی گراد

NBR سخت90ShoreA30- تا 80+ درجه سانتی گراد

NR برای دمای پایین80ShoreA50- تا 50+ درجه سانتی گراد

HNBR برای دمای بالا80ShoreA10- تا 100+ درجه سانتی گراد

محصولات پیشنهادی: قیمت کوپلینگ دیسکی

انواع کوپلینگ میل پینی (RUPEX)

کوپلینگ های میل پینی با توجه به متریال سازنده، به انواع متفاوتی تقسیم می شوند که در ادامه هرکدام از آن ها به همراه نام شان آورده شده است:

 

انواع کوپلینگ میل پنی

 

نوع کوپلینگتوضیحات

RWNکوپلینگ ساخته شده از چدن خاکستری

RWSکوپلینگ ساخته شده از فولاد

RWBکوپلینگ ساخته شده از چدن خاکستری با درام ترمز یا دیسک ترمز

RBSکوپلینگ ساخته شده از فولاد با درام ترمز یا دیسک ترمز

RFNکوپلینگ ساخته شده از چدن خاکستری در نوع فلنج-شفت

RFSکوپلینگ ساخته شده از فولاد در نوع فلنج-شفت

نحوه قرار گیری با توجه به سایز آن که از سایز 105 تا سایز 360 به صورت یک طرفه و از سایز 360 به بالا به صورت دو طرفه است.

 

ابعاد کوپلینگ میل پینی (rupex)

سایز های کوپلینگ میل پینی با توجه به متریال سازنده آن ها که در بالا اشاره شد به دو دسته تقسیم می شوند:

 

کوپلینگ های سری RWN و RWS

کوپلینگ های سری RFN و RFS

در ادامه به بررسی ابعاد کوپلینگ های میل پینی طبق استاندارد شرکت فلندر میپردازیم.

 

ابعاد کوپلینگ میل پینی RWN و RWS

این دو نوع، کوپلینگ میل پینی ساده هستند. کوپلینگ های RWN و RWS از نظر ابعادی یکسان هستند و کوپلینگ میل پینی RWN چدنی و کوپلینگ میل پینی RWS فولادی هستند. این دو کوپلینگ در مواردی با یکدیگر تفاوت دارند که در جدول زیر مشاهده می کنید.

منبع:https://www.kalasanati.com/%D8%AC%D8%B3%D8%AA%D8%AC%D9%88/2727/%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%A7%DB%8C-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%D9%82%D8%B7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA%DB%8C/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF/%DA%A9%D9%88%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%85%DB%8C%D9%84-%D9%BE%DB%8C%D9%86%DB%8C